Praca agenta nieruchomości w sieci REMAX
Samodzielny, ale nie sam – jak wygląda praca agenta nieruchomości w sieci RE/MAX?
Aktualnie, aktywnym pośrednictwem w obrocie nieruchomościami zajmuje się w naszym kraju ok. 40-60 tysięcy osób. Specyfika rynku i zawodu agenta sprawiają, że duża liczba osób szybko rezygnuje z tej ścieżki kariery. Wśród przyczyn takiego stanu rzeczy, jest m.in. brak właściwego przygotowania do prowadzenia firmy oraz odpowiedniej analizy kosztów działalności. Tymczasem w opinii wielu doświadczonych już agentów – zawód pośrednika w obrocie nieruchomościami to wspaniały sposób na niezależność, poznawanie nowych ludzi i spełnianie marzeń.
Czy warto więc się poddawać na początku swojej przygody z branżą nieruchomości i co można zrobić, aby zwiększyć swoje szanse na biznesowy sukces w roli agenta? O tym jak zostać profesjonalnym pośrednikiem w branży nieruchomości i cieszyć się swoją pracą każdego dnia, opowie zespół spod szyldu RE/MAX Speedway z Zielonej Góry.
Jak tworzyło się biuro RE/MAX Speedway w Zielonej Górze?
Jak przyznaje właścicielka biura nieruchomości RE/MAX Speedway, w jej przypadku zaprocentowały doświadczenia wyniesione z pracy w korporacji oraz zamiłowanie do budowy i zarządzania zespołami ludzi. Brak wiedzy na temat specyfiki branży nieruchomości nie był dla Kingi Cebuli przeszkodą w otwarciu i rozwijaniu działalności biura w ramach franczyzy RE/MAX. Opowieścią na temat swoich początków w roli agentek sieci RE/MAX, podzieliły się również Monika Ziemkowska i Marta Czarny, które na co dzień współpracują z zielonogórskim biurem nieruchomości.
Monika Ziemkowska przyznaje, że wcześniej pracowała na etacie w firmie hydrotechnicznej, w której zarządzała działem inwestycji, jednak od zawsze marzyła o własnej działalności. Inspiracją do związania się z branżą nieruchomości pod szyldem RE/MAX, okazała się dla niej… książka „Z korzyścią dla wszystkich”, a w podjęciu decyzji utwierdziła Monikę dobra energia i koncepcja pracy, jaką zaproponowała Kinga Cebula.
Odmienna historia towarzyszy z kolei zasileniu szeregów biura RE/MAX Speedway przez Martę Czarny, która była producentem rolnym o specjalizacji wieloobszarowej uprawy truskawek, a później prowadziła firmę zajmującą się organizacją ślubów i wesel. W tym przypadku także kontakt i rozmowa z Kingą Cebulą przesądził o tym, że Marta zdecydowała się na współpracę z nowo otwieranym wówczas biurem RE/MAX w Zielonej Górze.
Jak widać, aby wstąpić w szeregi rodziny RE/MAX, czerpać garściami z ogromu merytorycznego i technicznego wsparcia oraz spełniać się w biznesie – wcale nie trzeba posiadać doświadczenia w branży nieruchomości. Oprócz osób, które szukają zupełnie nowych wyzwań, RE/MAX zachęca też do podjęcia współpracy pośredników, którzy związani są z branżą nieruchomości, ale stawiają na bardziej dynamiczny rozwój.
Szkolenia RE/MAX a rozwój agenta
Szkolenia RE/MAX mają na celu nie tylko to, żeby agenci prowadzili efektywny biznes, ale jednocześnie oferowali wysoki poziom obsługi oraz poprawiali standardy i nadszarpnięty wizerunek pośrednictwa w sprzedaży nieruchomości w naszym kraju. Należy pamiętać, że ta forma wsparcia jest dopiero pierwszym krokiem i nieustannie trzeba być otwartym na naukę, wdrażanie i korzystanie z nieograniczonych zasobów, jakie zapewnia w pakiecie RE/MAX.
Nie ukrywam, że pakiet szkoleń, jaki gwarantuje sieć RE/MAX dla swoich partnerów, był istotnym czynnikiem, dzięki któremu zdecydowałam się na założenie własnej działalności i podjęcie pracy w roli agenta nieruchomości. Z perspektywy czasu oceniam, że szkolenia pozwoliły mi na błyskawiczne wdrożenie i równie szybkie zarabianie. Ważne jest też dla mnie to, że szkolenia organizowane są na różnym etapach prowadzonego biznesu, zawsze wnoszą COŚ nowego i sprawiają, że moja firma stale się rozwija. Dzięki temu jesteśmy efektywniejsi, sukcesywnie zwiększa się też poziom zadowolenia klientów z obsługi.
– zachwala systemowe szkolenia RE/MAX Marta Czarny.
Równie kluczowe okazało się także wsparcie ze strony doświadczonego mentora, z jakiego skorzystałam na początku swojej kariery w RE/MAX Speedway.
– dodaje kilkukrotna zdobywczyni tytułu „Agent Miesiąca”.
Szkolenia dedykowane dla nowych agentów, pozwalają im poznać m.in. prawne kwestie działalności na rynku nieruchomości, praktyki sprzedażowe i marketingowe, nabyć umiejętności negocjacyjne, a nawet zgłębić aspekty psychologiczne w relacji z klientem.
W moim przypadku, przy wstępowaniu na nową ścieżkę zawodową – również kierowałam się możliwością skorzystania z doświadczeń i wiedzy partnerów RE/MAX. W pracy cenię sobie jasne zasady i profesjonalizm, a wszystko to w pakiecie zaoferowała mi właśnie największa międzynarodowa sieć biur nieruchomości. Szkolenia dały mi dobry start i wyznaczyły standardy, w oparciu o które powinnam obsługiwać swoich klientów.
– nie kryje entuzjazmu Monika Ziemkowska, która może pochwalić się na razie kilkumiesięcznym stażem w RE/MAX Speedway.
Szkolenia pozwoliły mi przede wszystkim posiąść umiejętności handlowe, które pomogły mi zyskać pewność siebie w relacjach z klientami.
– kończy sympatyczna agentka Monika.
Cykl szkoleń w RE/MAX ma charakter permanentny, ponieważ nie kończy się na etapie wdrożenia, a przewijająca się w nich tematyka – służy ciągłemu rozwojowi, podnoszeniu jakości i efektywności. Wstępne szkolenia teoretyczne trwają w RE/MAX trzy tygodnie, a w następnej kolejności nowi agenci wkraczają w fazę szkoleń praktycznych.
Wsparcie RE/MAX na starcie biznesu, czyli dobra inwestycja w praktyce
Pakiet wsparcia, jaki zapewnia RE/MAX to potężny kapitał startowy, który można traktować jak inwestycję w nowo powstałą firmę. Prowadząc aktywność na rynku nieruchomości pod szyldem RE/MAX, agenci otwierający swoją działalność gospodarczą nie muszą posiadać własnego lokalu bądź inwestować w jego kosztowny najem. Każdy agent może bowiem bez ograniczeń korzystać z przestrzeni lokalnego biura RE/MAX, z jakim współpracują, a także bez przeszkód korzystać z całej jego infrastruktury/wyposażenia. Mniejsze koszty rozwijania biznesu oraz znikome problemy natury administracyjno-technicznej – dzięki RE/MAX – stwarzają agentom możliwości inwestowania we własny rozwój i doskonalenie kompetencji branżowych. Nie bez znaczenia jest oczywiście silna, znana i wiarygodna na całym świecie marka, która pomaga agentom wzbudzić zaufanie – bardzo ważny element zbudowania trwałej relacji z klientem.
Rolą właściciela biura jest stwarzanie agentom jak najlepszych warunków do pracy i zapewnianie im niezbędnego serwisu w każdym obszarze ich działalności. Warto podkreślić, że właściciel biura w ramach RE/MAX nie zajmuje się sprzedażą, dlatego nie jest dla agentów konkurencją.
Dbam o sprawną organizację pracy całego biura, koordynuję działania poszczególnych działów, robię wszystko, aby moi agenci mogli czuć się bezpiecznie i komfortowo. To niewątpliwie klucz do ich zaangażowania, motywacji i efektywnego działania. Staram się tworzyć i podtrzymywać ducha zespołu, a także nieustannie przypominać, że wszyscy jesteśmy jedną drużyną. W trakcie indywidualnych rozmów z agentami, poznaję ich mocne i słabsze strony, dzięki czemu jestem w stanie wykorzystać ich predyspozycje oraz pracować nad wyeliminowaniem słabości.
– Kinga Cebula zdradza tajniki swej pracy i sukcesu RE/MAX Speedway.