fbpx
dla sprzedających

Jak promować ofertę sprzedaży nieruchomości

Promocja oferty sprzedaży nieruchomości

Promocja oferty sprzedaży nieruchomości ma na celu dotarcie do jak największego grona osób, które mogą być potencjalnie zainteresowane jej zakupem. Olbrzymie zagęszczenie ogłoszeń i duża konkurencja na rynku nieruchomości, wymuszają stosowanie zróżnicowanej gamy działań marketingowych oraz innowacyjnych sposobów promocji oferty.

Dlaczego promocja oferty sprzedaży nieruchomości jest taka ważna?

Efektywne promowanie oferty sprzedaży domu, mieszkania, lokalu użytkowego bądź działki wymaga nie tylko odpowiedniej wiedzy i narzędzi, ale również sporych nakładów finansowych. Wydatki związane są m.in. z umieszczeniem i wyróżnieniem ogłoszenia na najpopularniejszych internetowych portalach branżowych oraz z przygotowaniem i wykonaniem materiałów drukowanych. Brak doświadczenia i/lub chęć zaoszczędzenia na kosztach promocji, skazuje ofertę na niebyt, bowiem pozostaje ona niezauważona bądź ginie w natłoku innych ogłoszeń. W rezultacie tego, wydłuża się czas sprzedaży nieruchomości, oferta sukcesywnie traci na atrakcyjności, co często skutkuje koniecznością obniżenia ceny.

Promocja oferty – na co jeszcze zwrócić uwagę?

W obecnych realiach rynkowych nawet najlepsza oferta potrzebuje wsparcia w postaci efektywnej reklamy, z drugiej strony należy jednak pamiętać, że promocja może okazać się nieskuteczna, jeśli mamy do czynienia ze słabo przygotowaną ofertą. Świetnie zoptymalizowana i (d)opracowana oferta w połączeniu z aktywną, wielopłaszczyznową promocją – to dla właściciela szansa na błyskawiczną sprzedaż na najkorzystniejszych warunkach. Wykorzystując różne kanały promocji oferty zadbaj o zachowanie jednolitego opisu i ceny – w przeciwnym razie straci ona na wiarygodności oraz atrakcyjności.

Z pewnością warto korzystać z szerokiego spektrum dostępnych narzędzi i sprawdzonych sposobów na promocję oferty dotyczącej sprzedaży nieruchomości. Kluczowe jest umieszczenie oferty na tematycznych portalach z ogłoszeniami, ale równie ważne jest regularne dbanie o jej odpowiednie pozycjonowanie. Istotna jest także troska o aktualizację zdjęć (np. w odniesieniu do pory roku) oraz korygowanie opisu pod kątem zmieniających się okoliczności.

W jaki sposób można zwiększyć oddziaływanie promocji oferty sprzedaży nieruchomości?

W obszarze działań równoległych, które pozytywnie wpływają na promocję oferty – polecam ponadto kolportaż i ekspozycję materiałów drukowanych. W tym wypadku najlepiej sprawdzają się ulotki, foldery, banery lub specjalne okleiny na szybach, informujące o przeznaczeniu nieruchomości na sprzedaż oraz tabliczki/plansze reklamowe umieszczone w dobrze wyeksponowanym miejscu. Przygotowując projekt i zlecając wykonanie materiałów reklamowych – postaw na estetykę oraz czytelność przekazu.

Wśród innych stosowanych powszechnie praktyk w zakresie promocji sprzedaży nieruchomości, jest stała obecność oferty w mediach społecznościowych, na profilach/stronach partnerów (agenci, biura) oraz na różnych platformach (płatna reklama). Szeroka i kompleksowa promocja oferty skutkuje synergią efektów, co w konsekwencji przekłada się na szybką oraz korzystną sprzedaż.

 

Kamila Tobolska

agent nieruchomości RE/MAX Experts Poznań Ekspert RE/MAX Polska

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.