fbpx
dla sprzedających

Jak najkorzystniej sprzedać nieruchomość?

Jak najkorzystniej sprzedać nieruchomość – poradnik RE/MAX Polska

W dobie Internetu wiele osób sądzi, że samodzielnie potrafi zająć się sprzedażą swojej nieruchomości. No bo co trudnego może być we „wrzuceniu” oferty na jakiś portal? A potem to już tylko czekanie na tłumy potencjalnych klientów…

W rzeczywistości jednak nie jest tak różowo. Klienci nie pędzą tłumnie, mają na rynku duży wybór różnych nieruchomości, są wymagający i ostrożni. Żeby osiągnąć sukces, trzeba się napracować. Składa się na niego wiele różnych czynników, z których wagi lub istnienia „przeciętny Kowalski” często nie zdaje sobie sprawy.

Jak w takim razie pomóc sobie, żeby doprowadzić do jak najlepszej transakcji?

Transakcji jak najlepszej, czyli możliwie szybkiej i za maksymalną cenę możliwą do uzyskania na rynku w danym czasie.

Warto wynająć agenta nieruchomości.

Rozejrzyj się na rynku i poszukaj takiego agenta, który zajmie się Twoją nieruchomością w sposób profesjonalny, wykaże się wiedzą i wysokim poziomem etycznym oraz będzie miał poważny stosunek do klienta. Taka osoba zajmie się Twoją nieruchomością ze szczególną starannością i nie będzie ograniczać swoich usług do minimum, ale dopasuje je do tej konkretnej sytuacji oraz Twoich potrzeb.

jak korzystnie sprzedać nieruchomość umowa pośrednictwa REMAX Polska

Podpisz z agentem umowę pośrednictwa.

Nierzadko zdarza się, że właściciel nieruchomości nie chce podpisać umowy o współpracy z obawy o koszty. To duży błąd, ponieważ dobrze skonstruowana  umowa precyzuje różne aspekty związane z całym procesem sprzedaży, nie tylko kwoty podlegające zapłacie, ale też warunki płatności, warunki odstąpienia od umowy i – co najważniejsze – obowiązki pośrednika. Pamiętaj, że nie ponosisz żadnych kosztów do momentu sprzedaży. Umowa chroni właściciela nieruchomości oraz daje podstawę do działania agentowi.

Podpisz jedną umowę pośrednictwa.

Podpisywanie kilku umów mija się z celem. W takim przypadku nikt tak naprawdę nie czuje się do końca odpowiedzialny za sprzedaż nieruchomości i nikt nie poświęca jej należytej uwagi. Przecież pośrednictwo w obrocie nieruchomościami to usługa, pod wieloma względami podobna do innych. Nikt z chorym zębem nie idzie do kilku dentystów jednocześnie, bo niby jak miałoby wyglądać leczenie? I tu jest podobnie: lepiej, żeby naszą nieruchomością zajął się jeden specjalista, który będzie miał całościowy ogląd sytuacji oraz zastosuje właściwe i skuteczne narzędzia.

Nie bój się umowy z klauzulą wyłączności.

Umowa na wyłączność (zwana też ekskluzywną) jest korzystniejsza dla właściciela nieruchomości, gdyż jest bardziej skuteczna. Daje agentowi możliwość działania bez ograniczeń, a w szczególności: szerokiego eksponowania oferty, z dokładnym podaniem lokalizacji i pełną galerią zdjęć, umieszczenia oferty na większości  branżowych portali internetowych w Polsce, a także zagranicą, prezentacji nieruchomości w ramach „dni otwartych”, umieszczenia banera bądź tablicy reklamowej. No i przede wszystkim: umowa na wyłączność pozwala agentowi na umieszczenie oferty w Systemie Wymiany Ofert oraz wysłanie mailingu do innych biur nieruchomości, a tym samym zaproszenie do współpracy innych pośredników , a to oznacza kilkaset „dodatkowych” osób w samej Polsce, które pracują na sprzedaż Waszej nieruchomości.

Sprawdź, czy biuro agenta ma ubezpieczenie OC.

Ubezpieczenie jest obowiązkowe, ale… nie każde biuro je posiada, a dla klienta jest to dodatkowe zabezpieczenie transakcji.

Należy ustalić właściwą cenę nieruchomości.

Pamiętaj, że ceny transakcyjne różnią się, często znacznie, od cen ofertowych. Dobry agent dokona analizy ofert podobnych nieruchomości dostępnych na rynku oraz cen transakcyjnych nieruchomości, które zostały sprzedane w okolicy. Doradzi, w jakim zakresie cenowym powinna znaleźć się Twoja nieruchomość, aby uniknąć zagrożeń związanych z ustaleniem ceny zbyt wysokiej lub zbyt niskiej. Ważny jest sposób, w jaki Twoja nieruchomość jest oferowana do sprzedaży. Należy skupić się na jakości oferty, na jej szerokiej ekspozycji, bo to pomoże zainteresować nią osoby, które rzeczywiście poszukują nieruchomości do kupienia.

Marketing nieruchomości.

Trzeba opracować marketingowy plan działania dla nieruchomości. Dobry agent ma szeroki wachlarz narzędzi, takich jak: profesjonalnie wykonane zdjęcia nieruchomości, rzuty i plany, wirtualny spacer, prezentacje z drona, filmy wideo, home staging, mailing do potencjalnych klientów, ulotki, dedykowane strony oferty. Strategia marketingowa powinna być przemyślana i dostosowana do konkretnej nieruchomości. Należy zająć się promocją nieruchomości. Promocja obejmuje różnorodne działania agenta, począwszy od właściwego stworzenia opisów, poprzez umieszczanie ogłoszeń w wielu serwisach nieruchomości i serwisach lokalnych, targetowanie, promowanie i wyróżnianie tych ogłoszeń, reklamę na Facebooku, banery umieszczane na nieruchomości, organizację „dni otwartych” i wiele innych.

Wymagaj od agenta wsparcia przez całą transakcję.

Solidny agent będzie Cię wspierał od samego początku procesu sprzedaży aż do końca, który jest najtrudniejszym i najbardziej niebezpiecznym etapem. Nie tylko podejmie czynności prowadzące do skojarzenia stron, ale także sprawdzi stan prawny nieruchomości, pomoże z formalnościami, będzie obecny przy pokazywaniu nieruchomości potencjalnym nabywcom, zajmie się negocjacjami cenowymi, organizacją przebiegu transakcji, aż do chwili przekazania nieruchomości nowemu właścicielowi.

Te wszystkie działania prowadzą do szybszej sprzedaży nieruchomości za lepszą cenę. A przecież na tym najbardziej zależy właścicielom nieruchomości.

Podziel się:

Beata Falkowska

Właściciel biura nieruchomości RE/MAX Partners, Białystok Tel. 793 933 155 https://www.remax-polska.pl/partners
Obserwuj mnie:

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *