Droga do franczyzy RE/MAX

Jak wygląda droga do franczyzy RE/MAX?
RE/MAX to międzynarodowa sieć biur nieruchomości i niekwestionowany lider w branży. Pół wieku doświadczeń, unikalny model działania, ukierunkowany na najwyższy standard obsługi klientów oraz rzesza partnerów na całym świecie – przełożyły się na rynkowy sukces marki RE/MAX. Nic więc dziwnego, że franczyza RE/MAX cieszy się dużym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, którzy swoją przyszłość wiążą z działalnością na rynku nieruchomości. Co potencjalni właściciele biur nieruchomości powinni wiedzieć o zasadach funkcjonowania pod szyldem RE/MAX?
Idea franczyzy RE/MAX – przedstawienie modelu biznesowego
Koncepcja stworzenia i rozwijania międzynarodowej sieci biur nieruchomości RE/MAX powstała w 1973 roku w Denver. Model biznesowy ewoluował oraz był udoskonalany przez blisko 50 lat, jednak jego trzon, oparty na dążeniu do jak najlepszej obsługi klienta oraz ścisłej kooperacji partnerów należących do sieci – pozostał niezmienny i stanowi dziś największą wartość marki.
Innowacyjny model funkcjonowania na rynku nieruchomości przetrwał „próbę czasu”, bowiem od pół wieku sprawdza się w różnych warunkach gospodarczych, ustrojowych i kulturowych. Koncept RE/MAX z powodzeniem wykorzystuje zarówno czas doskonałej koniunktury rynkowej, ale i świetnie odnajduje się w okresach kryzysu gospodarczego. Wszystko za sprawą elastycznego reagowania z odpowiednim wyprzedzeniem na dynamicznie zmieniające się uwarunkowania biznesowe, u podstaw czego leży kilkudziesięcioletnie doświadczenie oraz umiejętność obserwacji i wnikliwej analizy trendów. Nie bez znaczenia są uniwersalne wartości, na jakich opiera się koncept RE/MAX, bowiem niezależnie od szerokości geograficznej i specyfiki danego rynku – wszędzie liczy się rzetelna i kompleksowa obsługa, obliczona na pełną satysfakcję każdego klienta.
Dzięki temu, globalna sieć RE/MAX postrzegana jest jako wiarygodna, odpowiedzialna i godna zaufania marka, a biuro regionalne RE/MAX Polska, jako ogniwo tej światowej sieci – musi stać na straży wypracowanych wartości oraz renomy. Wśród licznych czynników, które pozwalają utrwalać pozytywny wizerunek marki oraz dbać o najwyższy standard obsługi klientów, istotnym elementem jest m.in. właściwy dobór franczyzobiorców. Rozwój sieci biur nieruchomości RE/MAX ukierunkowany jest na jakość, nie na ilość, a także na długookresowe cele, dlatego franczyzobiorcą marki nie może zostać każdy, w przeciwieństwie do innych firm.
Aktualnie sieć RE/MAX Polska współtworzona jest przez ponad 30 niezależnie działających biur nieruchomości, które zrzeszają przeszło 300 agentów. Jeśli chodzi o franczyzę, to proces zasilenia szeregów RE/MAX podzielony jest na kilka etapów, podczas których dochodzi do poznania osobistych motywacji, celów i innych priorytetów. Ważne są też oczywiście kwestie finansowe, jednak do zawiązania współpracy dochodzi dopiero w momencie, kiedy obie strony podzielają podobne wartości oraz wizję biznesu nastawionego na długofalowe korzyści.
Ogólne założenia przyszłej współpracy i spotkanie zapoznawcze
Pierwszym etapem nawiązania współpracy franczyzowej z RE/MAX Polska jest zapoznanie się z podstawowymi założeniami modelu biznesowego. Właściciel biura i potencjalny partner sieci RE/MAX otrzymuje broszurę informacyjną, z której zapozna się m.in. z fundamentami systemu franczyzowego, ogólnymi warunkami współpracy oraz wymaganiami sieci. Przyszły franczyzobiorca ma także możliwość poznać opinie innych przedsiębiorców, którzy zdecydowali się na współpracę z RE/MAX oraz otrzymuje linki do webinarów, w jakich znajdzie szereg dodatkowych informacji.
Franczyza RE/MAX jest odpłatna i pomimo olbrzymiego wsparcia ze strony biura regionalnego, wiąże się z koniecznością posiadania własnych środków na rozruch inwestycji. Osoby zainteresowane franczyzą RE/MAX dowiedzą się więc o wymaganej „poduszce finansowej”, dzięki której będą mogli sukcesywnie i komfortowo rozwijać nowy biznes w oparciu o unikalny model. Jeśli lektura materiałów startowych utrwali u przedsiębiorcy przekonanie do podjęcia współpracy, wówczas dochodzi o kolejnego etapu, jakim jest spotkanie zapoznawcze.
Kluczowym elementem podjęcia współpracy na zasadzie franczyzy RE/MAX jest spotkanie i poznanie wzajemnych oczekiwań. O ile franczyza wiąże się z prowadzeniem biznesu na zasadach przyjętych przez RE/MAX, to bierzemy również pod uwagę indywidualne predyspozycje kandydatów na franczyzobiorców oraz cenimy kreatywność. Mamy świadomość tego, że jest wiele dróg do osiągania celów, a najlepsza skuteczność w biznesie opiera się na wykorzystywaniu silnych stron, potencjału i predyspozycji danego przedsiębiorcy. Prowadząc biuro pod szyldem RE/MAX możesz więc pozostać sobą i zachować własną tożsamość! Ważne jest dla nas jednak przestrzeganie standardów jakościowych, etycznych oraz otwartość na poszerzanie swoje wiedzy i korzystanie z palety wypracowanych rozwiązań
– stwierdza Monika Saniternik, Manager ds. Franczyzy w RE/MAX Polska.
Osobiste spotkanie z Managerem ds. Franczyzy RE/MAX odbywa się we wspólnie ustalonym miejscu. Podczas wizyty prezentowane są szczegóły systemu i warunki współpracy, a także omówione zostają kwoty inwestycji oraz opłat.
Oprócz kwestii finansowych, przedstawiam też ścieżkę rozwoju biznesu związanego z prowadzeniem biura i rozbudową zespołu agentów w perspektywie dwóch najbliższych lat. Z potencjalnymi franczyzobiorcami zawsze otwarcie rozmawiam o różnych aspektach biznesowych, uważnie wsłuchuję się w motywacje i chętnie poznaję ich pomysły na rozwijanie biura nieruchomości pod szyldem RE/MAX. To bardzo ważne, aby na tym etapie wychwycić ewentualne rozbieżności odnośnie wizji funkcjonowania w ramach sieci, które w istotny sposób naruszają ideę modelu biznesowego i wysokie standardy RE/MAX. W rezultacie pozwala to bowiem oszczędzić sobie wzajemnych rozczarowań, niepotrzebnych inwestycji i zaangażowania energii w projekt, który nie przyniesie stronom obopólnych profitów. Szczera rozmowa, nawet na najbardziej wrażliwe tematy – to coś, na co, oprócz pysznej kawy, muszą nastawić się kandydaci na franczyzobiorców, którzy pojawią się w moim biurze
– śmieje się sympatyczna Monika Saniternik.
Z chwilą, gdy obie strony nadal wyrażają chęć podjęcia współpracy i chcą kontynuować rozmowy, franczyzobiorca otrzymuje zaproszenie na spotkanie z Dyrektor RE/MAX Polska w Bielsku-Białej. Ostatnim etapem jest przedstawienie oferty franczyzowej oraz projektu umowy, po czym dochodzi do formalnego sfinalizowania współpracy.
Współpraca franczyzowa z RE/MAX Polska
Pozytywna rekomendacja Managera ds. Franczyzy, owocna rozmowa z Dyrektor międzynarodowej sieci oraz podpisanie umowy franczyzowej – to początek nowego biznesu i perspektywicznej współpracy. Franczyzobiorca może liczyć na przydzielenie indywidualnego konsultanta operacyjnego, który wspiera na każdym etapie tworzenia struktur biura oraz służy doradztwem ukierunkowanym na zwiększenie rentowności biznesu. Konsultant operacyjny to również osoba, która stoi na straży wdrażania zgodnego z obowiązującymi w RE/MAX zasadami.
Istotnym elementem nawiązanej współpracy jest system europejskich szkoleń realizowany w ramach Akademii RE/MAX, a także wielopłaszczyznowa promocja biura na rynku lokalnym. RE/MAX Polska pomaga też w rekrutacji agentów do zespołu (współpraca z krajowym rekruterem). Franczyzobiorcy RE/MAX mogą liczyć na wsparcie biura regionalnego nie tylko na starcie, ale przez cały czas trwania współpracy.
Jeśli Twoją pasją są nieruchomości, lubisz kontakt z ludźmi, posiadasz zdolności przywódcze, jesteś przedsiębiorczy i bliskie są Ci wartości promowane przez RE/MAX – serdecznie zapraszamy do kontaktu. Być może to właśnie Ty staniesz się kolejnym ważnym ogniwem wyjątkowej sieci biur nieruchomości RE/MAX Polska.