fbpx
dla sprzedających marketing nieruchomości

Dlaczego mieszkanie się nie sprzedaje?

Pomimo tego, że dziś na rynku jest sporo poszukujących, zainteresowanych zakupem mieszkania, nie brakuje również mieszkań wystawionych na sprzedaż wiele miesięcy temu, które wciąż nie znalazły “swojej drugiej połówki”. Takie mieszkania w końcu zostaną sprzedane się, ale najpewniej z niższą ceną niż ta, którą można byłoby osiągnąć, gdyby cały proces był dobrze prowadzony. Dlaczego mieszkanie się nie sprzedaje?

Oto najczęstsze przyczyny, że oferta jest wciąż na rynku:
Zbyt wysoka cena. To pierwsza główna bariera blokująca nieruchomość przed sprzedażą. Wszyscy wiemy, że ceny nie są stałe i można je negocjować, ale niewiele osób będzie szukało swojego M w wyższej półce cenowej, zakładając możliwość późniejszej obniżki. Jeśli więc cena naszego mieszkania jest wyższa o 10% od tej realnej, aż 60% potencjalnie zainteresowanych taką ofertą nawet na nią nie spojrzy.

Poszukiwanie najlepszej ceny dla Twojej nieruchomości wśród innych ofert wystawionych na sprzedaż może być zgubne. To wszakże również niesprzedane mieszkania… Lepiej dowiedzieć się jakie są rzeczywiste ceny w transakcjach sprzedaży w Twojej okolicy.

Słaba prezentacja. Kupujący poszukują mieszkania w konkretnej lokalizacji. Jeśli zapomnimy dodać takiego drobnego szczegółu jak dzielnica, osiedle czy ulica – oferta może zostać pominięta – pomimo faktu, że znajduje się właśnie tam, gdzie powinna. Ale kto to wie?

Sprzedając swój samochód robimy “mycie z dywanikami” zanim pokażemy go kupcowi. To samo dotyczyć powinno nieruchomości. Najpierw sprzątanie, chowanie zbytecznych rzeczy, porządkowanie…, a dopiero potem wykonanie zdjęć, które zamieścimy w internecie. Przeglądając oferty na portalach można odnieść wrażenie, że właściciel bardzo nie chce sprzedać tego lokum, skoro na przygotowanie nieruchomości do jej zaprezentowania nie przeznaczył nawet kilku minut. Wśród bałaganu, prania, porozrzucanych ubrań trudno jest zauważyć mieszkanie, dlatego kupujący omijają takie oferty z daleka.

Zbyt mała promocja. Kupujący mogą być wszędzie. W internecie, w agencjach nieruchomości, na osiedlu wśród sąsiadów. Ograniczanie zasięgu promocji to ograniczanie potencjalnych kupujących. Promocja powinna być tak szeroka, aby oferta mogła dotrzeć do wszystkich osób szukających obecnie takiego mieszkania. Im szersza ekspozycja oferty – tym szybciej znajdzie się właściwy kupiec, któremu zależeć będzie na tym mieszkaniu bardziej niż na innym, podobnym. I właśnie ten kupiec jest skłonny zapłacić trochę więcej.
Brak czasu. Kupujący szukają tu i teraz. Mają alternatywy. Mają też swoje ograniczenia czasowe. Jeśli właściciel, choćby ze względu na obowiązki zawodowe, nie będzie odbierać telefonu, nie będzie na bieżąco odpowiadać na maile i nie będzie dostępny przez cały tydzień, aby mieszkanie pokazać – zniechęci wielu kupujących.

 

Nikt nie jest alfą i omegą, i nie każdy musi znać się na sprzedaży mieszkania. Jeśli więc chcesz sprzedać swoje mieszkanie szybko i w dobrej cenie – warto skorzystać z usług profesjonalisty, który przeprowadzi Cię przez cały proces sprzedaży, profesjonalnie przygotuje i najszerzej wyeksponuje Twoją ofertę, a także odciąży Cię czasowo. Znajdź lokalnego agenta nieruchomości i skontaktuj się z nim, aby dowiedzieć się jak może wyglądać proces sprzedaży Twojego mieszkania.

 

[AS] 14-11-2017 Dlaczego mieszkanie się nie sprzedaje?

Podziel się:

Obserwuj mnie:

Powiązane wpisy

  1. Moim zdaniem problem tkwi właśnie w promocji, pokazywaniu mieszkań. Nie oszukujmy się, młode pokolenie zaczyna szukać miejsca dla siebie dlatego dobrze jest pokazywać oferty w sieci jak tutaj https://abcporady.pl/ogloszenia-nieruchomosci-z-rynku-wtornego-gdzie-szukac-popularne-serwisy-z-nieruchomosciami/ gdzie każdy może przeglądnąć i porównać daną ofertę. Duże znaczenie mają tez dobre zdjęcia, ale nie mogą to być zdjęcia czegoś czego nie ma, nie można klienta wprowadzać w błąd.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *